Kediler Hakkında > Aşılama

- Aşılamar:

Yavru kediler birçok hastalığa karşı risk altındadır. Çok tehlikeli olan yavru hastalıklarına yakalanan kediler ölüm riski altındadır. Bu hastalıklara karşı korunma ancak aşılama ile sağlanır. Aşılar sağlıklı bir bünyeye uygulanmalıdır. Bunun için aşılama öncesi kedinizin bağışıklığını güçlendirip onu aşılamalara hazır hale getirmek gerekir.

Yavru kediler 8-12 haftalık yaşından itibaren aşılamaya başlanır. İlk olarak karma aşısı (Rhinotracheitis,calici virüs,panleukopenia) yapılır, ikinci olarak lösemi (feline leukemia virus) ve son olarak kuduz (Rabies virüs) aşısı ki bu aşı 3 aylıktan üyük kedilere uygulanarak aşı programı tamamlanmış olur.

Aşılar nasıl çalışır ?
Bir çok aşı deri altı yolla vücuda verilir, bazı aşılar ise burundan da verilebilir. Aşı; ölü yada zayıflatılmış mikropların vücuda verilmesi ile beyaz kan hücrelerinin bu mikropları tanıyıp o mikroba karşı savunma geliştirmesini sağlar. Mevcut aşılar iki katagoriye ayrılır.

Canlı aşılar Nedir?
Aşı içerisindeki mikroplar canlıdır. Fakat hastalık yapabilme kabiliyetleri yoktur.

Ölü aşılar Nedir?
Aşı içerisindeki mikroplar ısı veya belli kimyasallar ile öldürülerek hastalık yapabilme kabiliyeti yok edilir. Her iki aşı türünün de kendine göre avantajı ve dezavantajı var. Canlı aşılar uzun süreli ve etkin koruma yapmasına karşı bazı yan etkileri vardır. Bazı kedi ırklarında bazı aşılar tavsiye edilmez.

Aşılar ne sıklıkla yapılmalı ?
Buna; hayvanınız nerede yaşıyor, yaşı kaç, evde başka kedi var mı, dışarı çıkıyor mu, yaşadığı bölgede sıklıkla hangi hastalıklar görülür? gibi soruların cevapları doğrultusunda karar verilir ve veteriner hekim tarafından kedinize uygun aşı programı oluşturulur

Aşılar her zaman işe yarar mı ?
Bir aşının iyi çalışması, veterinerin yapacağı muayeneye ve kalitesi bilindik aşıların kullanılmasına bağlıdır.. Aşılama için dikkat edilmesi gereken hayvanın sağlıklı olmasıdır. Aşılar sağlıklı bir bünyede en yüksek performansı gösterir.

Kedim için hangi aşılar gerekli ?
Kedilerde aşı ile koruma altına alınabilen hastalıklar vardır. Kedinin bulunduğu çevre yakalanması ve bölgede görülen hastalıkla göz önünde bulundurularak aşılama yapılmalıdır. Ve bunu en iyi bilecek olan da çevre veteriner klinikleridir.