Kediler Hakkında > Kedi İle Seyahat

- Kedi İle Seyahat:

Kedilerle seyehat bir çok aile için stresli ve endişe verici olabilir. Kedilerde seyehat sırasında ve sonrasında korku ve hastalık durumları oluşabilir. Eğer kedinizle uzun bir yola çıkacaksanız iyi bir plan yapmanız gerekmektedir.

Kedi ile yolculuğa nasıl hazırlanırım ?
Kediniz ile yolculuğunuzun iyi geçebilmesi için ön hazırlıkları tamamlamalısınız. Yolculuğa çıkmadan kedinizin tasmasında isim ve telefon numaralarının yazıldığı bir isimlik olmalı, bu amaçla mikroçip kalıcı bir isimlik olucağından önerilir. Eğer uzun bir yolculuğa çıkacaksanız bir veteriner tarafından sağlığının ne durumda olduğunu öğrenmelisiniz. Bu aşamalardan sonra kedinize bir taşıma kabı yada yolculuk sandalyesi edinmelisiniz.

Sıcak havalarda yanınıza temiz ve soğuk bir su almanızda yarar vardır. Yolculuğunuzda duraklama yaptıysanız kedinizi arabanın içinde bırakırken dikkatli olmasınız, sıcakta havalarda arabanın içi fırın gibi olur. Kediler yolculuk esnasında agresif olabilirler ve yüksek sesle miyavlayabilirler. Böyle durumlarda kedinize sedatif etkili ilaçlar vererek uyur pozisyonda yolculuk yaptırmak yardımcı olacaktır. Bu ilaçları veterinerin önerdiği dozda ve veterinere danışarak vermelisiniz.

Nasıl bir taşıma kabı kullanmalıyım ?
Kedinizin içinde rahatlıkla dönebildiği etrafında hava delikleri bulunan bir taşıma kabı size yeterli olacaktır. Taşıma kapları yolculuk esnasında olabilecek sarsıntılardan kedinizi korur. Taşıma kabını yolculuk esnasında kontrol etmelisiniz.Kediniz idrarını yada dışkısını yapabilir ve buda üzerine yapışarak yaralanmasına neden olabilir. Tel yada hasır sepetler kedilerin yolculukları için uygun değildir, bunun için en iyi kafes tipi fiberglas yada plastik olmalıdır. Bu tür taşıma kapları rahatlıkla temizlenebilir.

Yolculuk için neler gereklidir ?
Taşıma kaplarının içine suyu emen (hasta bezi) materyaller konulmalıdır. Taşıma çantasının etrafını bir bezle kapattığınızda kedinizi rahatlatabilirsiniz. Uzun yolculuklarda yanınıza mama ve su almayı unutmamalısınız. Mümkünse tuvaletini yapabileceği bir kum kabı da onu rahatlatacaktır. Onun sevdiği oyuncakları kafesinde tutmanız onu ayrıca mutlu edecektir. Eğer kediniz daha önce taşıma kabına girmemişse ona bu durumu alıştırmak için evde iken taşıma kabına konulur ve 2-3 saat orada nasıl davrandığına bakılır. Kedi otu spreyleri kafes içine sıkılarak kedinizin yolculuk esnasında rahatlaması sağlanabilir.

Kedim arabanın neresinde durmalı ?
Araba ile seyehatte kedi arka koltukta ve koltuğa sabitlenmiş taşıma çantası veya araba sandalyesinde oturmalıdır. Hatchback arabalarının bagaj kısmına konmamalıdır. Çünkü bu bölge yolculuk esnasında sıcak, soğuk yada havasız olabilir. Birçok kedi yolculuğa sinirli başlasa da ilerleyen saatlerde uykuya dalacaktır. Yolculuğa çıktıktan birkaç saat sonra kedinize yemek ve su verebilirsiniz. Mümkünse tuvalet ihtiyacını karşılayabilirsiniz. Eğer yolculuğunuzda bir duraklama yaparsanız camı kedinizin kaçamayacağı kadar açık bırakmalısınız ve arabanızı serin bir yere çekmelisiniz.

Uçak yolculuğunda neler yapmalyım ?
Yolculuk yapacağınız uçak firması ile görüşüp neler istediklerini öğrenmelisiniz. Bazen kabinde sizin yanınızda uçabilirler, bu durum onlar için daha konforludur. Taşıma kabınız kurallara uygun ebatlarda olmalıdır. Bunun için uygun ebatları önceden sorup öğrenmelisiniz. Uçak firmaları kedinizin sağlık karnesini isteyeceklerdir, uçağa binmeden önce aşılarınızın durumunu veterinerinizle kontrol etmelisiniz. Bazı uçak firmaları sağlık raporu isterler bunu veterinerinizden temin edebilirisiniz.

Kediyle yolculuğumda sedasyon gerekli midir ?
Eğer kediniz yolculuklarda huzursuzluk yaşıyorsa sedasyon iyi bir seçim olacaktır. Bu durumun mutlaka veteriner kontrolünde olması gerekir. Bu ilaçların yan etkileri olduğu bilinmelidir, 5 saati geçen yolculuklarda sedasyon önerilir.

Uçak yolculuklarında kedinizi sedasyona almamalısınız çünkü bir hava boşluğunda kontrolsüz bir şekilde travma yaşayabilir.