Kediler Hakkında > Yaşlı Kedi Bakımı

- Yaşlı Kedi Bakımı:

Kediler cinse göre farklı hızda büyümelerine rağmen çoğu 1-2 yaş arasında erişkin olurlar. Safkan kediler diğer kedilere göre daha az yaşarlar. 12 yaşın üstündeki kediler yaşlı kedi sınıfına girerler. Yaşlı kedilerin yıllara bağlı olan aşınma ve yıpranmaya karşı iyi  bir bakım ihtiyaç duyarlar.
Kediler en çok özgür  kalmaktan hoşlanır. Kediniz yaşlandıkça size olan ihtiyacı dahada artacaktır. Kedinizi en iyi siz tanırsınız., onda oluşabilecek ufak değişikleri ancak siz farkedebilirsiniz. Ve en önemliside yaşlı kedi bakımı konusunda veteriner hekimizle olan ilişkiniz yön verecektir.

Yaşlı kedimi nasıl sağlıklı tutarım ?
Yaşlı kediler yaşlı insanlara benzer. Hareketler yavaşlar, egzersizler azalır ve kilo artışı olur. Eskisi kadar oyun oynamak istemezler. Birçok kedi yaşlandıkça daha ılımlı olur, ailesi ile daha çok vakit geçirmek ister. Bazı kediler de yaşlandıkça huzursuzlaşabilirler. Eğer kedinizin davranışlarında bir değişiklik görüyorsanız veterinerinizle irtibata geçin. Belki de herhangi bir bölgesinde ağrısı vardır.

Yaşlı kediler rutin olarak sağlık taramalarından geçmelidirler. Aşılamaları ve paraziter mücadeleri düzenli yapılmalıdır.

Yaşlı kedilerin özel bir beslenmeye ihtiyacı varmıdır ?
Kediniz yaşlandıkça kilo alımında artış gözlenebilir, bazıları da kilo kaybedebilir. Her iki durumda da kedinizi ideal kiloda tutmalısınız. Yaşlılığa bağlı koku alma, tat alma duyularında bir azalma olabilir. Bunun için daha keskin kokulu gıdalar kullanılmalıdır.

Yaşlı kedilerin sindirim sistemleri yavaşlar ve bu yüzden sindirilebilirliği yüksek gıdalar verilmelidir. Kilo alıp vermelerindeki düzensizlikler için veterinerinizle irtibatta olmalısınız. Yaşlı kediler için hazırlanmış kuru ve konserve mamalar mevcuttur ve bunlarla beslenmesini tavsiye ederiz. Önlerinde daima temiz ve taze su bulunmalıdır.

Yaşlı kedilerde en sık hangi hastalıklar oluşur ?
Vücut yaşlandıkça hastalıklara karşı daha dayanıksızdır. Karaciğeri ve böbrekleri eskisi kadar iyi çalışmayabilir ve troid bezi de. Veterineriniz rutin sağlık kontrolünde bu değerlere bakmalıdır. Eğer yaşlı kedinize daha önce böyle bir bakım yaptırmamışsanız bir veterinerden muayene için randevu talep ediniz.

Yaşlı kediler tedavi edilebilirmi ?
Sokak kedileri 20 yaşına kadar yaşayabilir. Bu tabi ki veterinerinizin kediniz hakkında verdiği tavsiyelerle olabilir. Yaşlılık kaçınılmazdır. Ancak daha sıkı kontrollerle daha kaliteli bir yaşam elde edilebilir. Kedinizle alakalı küçük değişiklikleri siz görebilirsiniz ve bu değişiklikleri veterinerinizle paylaşarak sorunları daha başlamadan halledebilirsiniz.