Kediler Hakkında > Yavru Kedi Bakımı

- Yavru Kedi Bakımı:

Yavru kedi sahibi olan bir çok insan ilk başta belirli zorluklar çekebilirler , kedi yavrusunun bakımı sabır ve anlayış gerektirir. Neyseki herkes için sevimli olan bu yavru çabucak büyüyecek ve ilk zamanlarda çektiğiniz zorluklar bitmiş olacak.
Yavru bir kediyi eve götürmeden önce bir veteriner hekime
başvurun ve veterinerizin deneyimlerinden yararlanın. Yavru kedinizin bakımı için gerekli donanıma sahip olmak için pet malzemelerini araştırmanız gerekir. Yavru kedilerinizin sağlık bir yaşam geçirmeleri ancak bir veteriner  kontrolü ile olur,
aşılamaları, parazit tedavileri gibi kedinizin sağlıklı kalmasını sağlayacak öneri ve tedavileri veterinerizden temin edebilirsiniz.

Yavru bir kediyi nasıl sahiplenirim ?
Eğer cins bir kedi almaya karar verdiyseniz çevrenizde bulunan bir veterinerden cinsi ve nereden temin edebileceğiniz konusunda bilgi alabilirsiniz. Ülkemizde cins bir kedi almak için biraz para harcamanız gerekebilir. Cins olmayan sokak kedileri edinmek için para harcamanıza gerek yoktur, çevrenize dikkatli baktığınızda onları göreceksiniz. Barınak ve sosyal medyada size sokak kedisi bulmakta yardımcı olacaktır. Veterinere danışmadan asla bir kedi almayınız. Ülkemizde bulunan petshoplar yetersiz kontrol ve kötü şartlar nedeniyle hasta hayvanlar satabilmektedir. Sonrada üzülmemek için mutlaka bir veterinere danışınız size seve seve yardımcı olacaklardır. Sokakta yaşayan bir kediye evinizi açmanız ne güzel olacaktır.

Bir kedi yavrusunun sağlıklı olup olmadığını nasıl anlarım ?
Yavru kediler hastalıklara açıktır ve hastalandıklarında onları tedavi etmek pahalı olabilir. Sağlıklı bir yavru kedi parlak gözlere, temiz burun ve kulaklara, parlak bir tüy yapısına sahip olur. Yavru kediler zamanlarının çoğunu uyuyarak geçirirler ve uyandıklarında oyun oynarlar, yemeklerini yerler, dışkıları katı ve şekillidir. Göz akıntısı, ishal, halsizlik, kusma, hapşırık gibi şikayetleri olan yavru kediler için veterinerden randevu alınmalıdır.

Yavru kediler hakkında neler bilmeliyim ?
Kedi almadan önce bir kedinin nelere ihtiyacı olduğunu iyice araştırmalısınız. Yavru kediler annelerinden en erken 7-12 haftalık zamanda ayrılmalıdır. Ve bu kediler muhtemelen aşılanmamıştır. Aldığınız kedinin bir aşı karnesi olmalıdır, karnesine bakarak kedinin hangi hastalıklara karşı risk altında olduğu belirlenir. Paraziter mücadele ve pire kontrolü yapılıp yapılmadığını bilmelisiniz.

Yavru bir kedi için ne tür ekipmanlara sahip olmalıyım ?
Yavru bir kediyi eve almadan önce tüm elzem ihtiyaçlarını almasınız. Bu malzemeler; taşıma çantası, mama ve su kabı, yatak, tarak, bir tasma ve üzerinde isim ve telefonun bulunduğu isimlik, tuvalet kabı, ve tabi ki oyuncak ve tırmalama tahtasıdır (mobilyalarınızın korunmasına yardımcı olacaktır). Bunlar bir kediyi eve almadan önce karşılanırsa size büyük kolaylık sağlayacaktır.

Evime ilk defa gelen yavru kediye nasıl davranmalıyım ?
BEve gelen yavru kedi annesi ve diğer kardeşlerinden ayrıldığı için ve evi tanımadığı için stresli olacaktır. Bu stres kedinizde ishale neden olabilir. Bunun nedenle hemen paniklememek lazım, daha sonraki günlerde devam ederse o zaman veterinere danışılmalı. Yavru kedinizi bol ilgi göstererek ve severek onun yeni evine alışmasını sağlanmalısınız. Evdeki pencereler kapalı tutmalıdır. Evde çocuk var ise dışkı kumundan uzak tutulması gerekir. Aşıları tamamlanmadan dış ortama çıkarılmamalıdır. Daha fazla bilgi için çevrenizdeki veterinerler size yardımcı olacaktır.

Kedim diğer evcil hayvanlarımla nasıl anlaşacak ?
Evde bulunan diğer kediler aşılı ise sağlık açısından yavru kediniz hakkında endişelenmenize gerek yoktur. Eğer evinizde bir köpek varsa ilk zamanlar gözünüzün önünde ve kontrollü olarak birbirlerini tanımalarına izin verin. İlk zamanlar zorluk çekebilirsiniz ama sonunda mutlaka çok iyi anlaşacaklardır. Sabır ve sevgi işin anahtar noktasıdır.