Köpekler Hakkında > Kalp Hastalıkları

- Kalp Hastalıkları:

Sağlıklı bir köpek mutludur. Kalp vücudun merkezinde
yer alır önem verilmesi gerekir. Birkaç bariz belirtisi ile
fark edilebilir. Bunu veterinerinizinle paylaşarak baş edebilirsiniz  . çoğu problemleri veterinerizin önereceği
tedavi ile baş edebilirsiniz.
Köpeklerde kalp hastalıkları sinsice gelişebilir. Bazı
köpekler kalp problemleri ile doğabilmektedir ve belirti göstermeksizin ölüme kadar gidebilir. Yaşın ilerlemesiyle köpeklerin kalbinde hasarlar oluşabilmektedir.

Kalp Hastalıkları Nasıl Tedavi Edilir ?
Kalp hastalıkların başlangıcında gözle görülür semptomlar görülemeyebilir , veterinerinizin rutin kontrolüyle anlaşılabilir ve bu aşamada semptomlar gelişirse tedavi edilebilir. Ancak bir çok kalp hastalığı kötüye gidebilir ve bu durumda tedavi hastalığın hızını yavaşlatacaktır.
Bazı tedavi şekilleri şunlardır;

Köpeğinizin yaşam şeklini değiştirerek düznli ve kontrollü bir egzersiz programı yaptırarak. Kuvvetli kalp atımı ve ritimi için ilaçlar önemlidir. (digoxin,antiaritmik ilaçlar gibi) Vücutta bulunan aşırı su tutulmasını engelleyen ilaçlar (ACE inhbitörleri,diüretikler) Alacağı gıdalardaki değişimki buda veterinerizin kontrolünde yapılmalıdır.

Bazı doğmasal kalp problemleri cerrahi müdahale ile iyileşebilir. Buna veterineriz karar verir ve ileride yaşanabilecek problemler daha başlamadan bitebilir.

Köpeğim Ne Kadar Yaşıyacak ?
Buna cevap vermek veterineriniz için imkansız bir soru. Bazı hayvanlar kalp hastalıkları ile sorunsuz yaşayabilirler ve her hangi bir semptom göstermezler. Bazı hayvanlar ise yapılan tüm tedavilere yanıt vermez ve ölümle sonuçlanabilir. Bu kalp hastalıklarının tipine ve çeşidine göre değişen bir durumdur. Veterineriniz bireysel anlamda ne kadar yaşayabileceği konusunda fikir verebilir ama bilmeliyizki bu sadece bir fikirdir. Bilmemiz gereken en önemli şey hayvanın hastalığı boyunca onun yaşam kalitesini en üst düzeyde tutmaktır. Eğer hayvanınıza uygulanan tedavi onu kötüleştirdiğini yada bir değişim olmadığını düşünüyorsanız , veterinerizle daha detaylı bir şekilde kontak kurun.

Kalp Hastalıkları Tedavi Edilebilir mi ?
Kalp hastalıkları , kalp yetmezliği anlamına gelmez. Bir çok köpek dışarıdan gözle görülür bir belirti vermeden kalp hastalıkları ile yaşayabilir. Ancak çoğu kalp hastalıkları gittikçe kötüleşir, semptomlar gözle görülür bir şekilde başladığında hayatının geri kalanı için bir tedavi gerekir.

Veterineriniz Kalp Hastalıklarını Nasıl Teşhis Eder ?
Veteriner muayene sırasında steteskop ile köpeğinizin kalbini dinler. Eğer kalp hastalığı varsa kalp seslerinde değişiklik duyar. Kalp vurumu hızlı olabilir, düzensiz veya anormal sesler verebilir(murmur gibi).

Rontgen ve ultrasound kalp taramalarında sıklıkla kullanılır. Rontgen kalbin büyülüğü ile alakalı bilgileri verirken ultrason ise kalp kasının kalınlığını ve kapakçıkların nasıl çalıştığı hakkında bilgi verir. EKG (elektrokardiyogram) kalbin elektriksel aktivitesine bakarak kalbin atışındaki düzensizlikleri bulmaya yardımcı olur.

Yavru bir köpek aldığınızda veterinere götürerek kalbini dinlemesini isteyin bu doğmasal kalp problerini anlamada birinci yoldur. Böylelikle ilerde oluşabilecek büyük problemlerin önüne geçilmiş olunur.

Kalp Hastalıklarının Belirtileri Nelerdir ?
Kalp hastalıkalrının belirtileri nedeni ne olursa olsun benzerdir. Kalp hastalıkları belirtileri doğal yaşlılık değişiklikleri ile karışabilir. Halsizlik ve eksersizlere isteğin azalması yaygın belirtileridir. Ciddi kalp hastalığı olan köpekler iştahsızdır ve kilo kaybeder. Kalp yetmezliğinden kaynaklı vücutta ödem hali gelişirse , köpeğinizin kilo kaybettiğini fark edemeyebilirsiniz. Diğer belirtiler kesik kesik nefes alma ve öksürme akciğerlerindeki sıvı toplamasından dolayıdır. Fakat unutulmamalıdırki bu semptomlar diğer hastalıklarda da görülebilir. Daha nadir olarak kalp hastalığı bulunun köpeklerde bayılma ve kollaps görülebilir.

Kalp Hastalıklarına Neler Sebep Olur ?
Kalp hastalıkları kalbin herhangi bir bölgesini etkileyebilir:

Kalp kapakçıkları : Kapakçıklar mitral displazi veya yaşlanmadan kaynaklı dejenerasyondan(endokardiyoz) dolayı düzgün çalışması bozulabilir. Spesifik enfeksiyonlar da kalp kapakçıklarını etkileyebilir. Anormal kapakçıklar kalbin odacıklarında kan sızıntısına neden olabilir. Kapakçıklarda sızıntı varsa kalp dinlendiğinde (murmur sesi) veya ultrasonda belirlenebilir.

Kalp kası : Kalp kası genel anlamda çok kalın veya çok ince olabilir. Eğer kalp kası çok inceyse kalp düzgün şekilde kasılamaz veya çok kalın olduğunda kalp relaks hale geçemez ve bu yüzden kasılma aralarında kanla dolmaz. Her iki durumda da kalp yeterli kanı dışarı pompalayamaz.

Elektriksel iletim : Anormal elektriksel iletim kalp atış hızını ve ritmini etkiler. Elektriksel iletim kalp dışı hastalıklardan da etkilenebilir. Eğer kalp çok çabuk atıyorsa, kalp atımları arasında düzgünce kanla dolmasına zaman kalmaz ve böylece her atım arasında daha az kan pompalar. Eğer kalp çok yavaş atıyorsa yeteri kadar kanı vücuda gönderemez. Kalbin farklı bölgelerinde kasılmalar uyumsuzsa düzensiz ritmler oluşur ve nabız hacmi düşer.

Perikardiyum : Perikardiyum kalbi saran ve destekleyen güçlü bir kesedir. Perikardiyumdaki değişiklikler kalbin büzülmesiyle sonuçlanır, atımlar arasında düzgün kan dolumu önler. Kalbin sağ tarafı daha ince duvarlı olduğundan sol taraftan daha kolay sıkışır.

Yaşlı köpeklerde kalp hastalıkları genellikle kalp kapakçıklarının hasarı veya kalp kasının gerilmesiyle oluşur. Bazı köpek ırkları kalp hasdtalıklarına daha yatkındırlar

Kalp Nasıl Çalışır ?
Köpeklerin kalbi insanlarınkine benzer, kassel bir yapıdan oluşur ve dört bölüme ayrılmıştır. Kalbin sağ tarafı kanın oksijeni aldığı akciğere kan pompalar. Kalbin sol tarafı ise kanı tüm vücuda pompalar. Kalp kapakçıklarla 4 bölüme ayrılır, kapakçıklar kalpteki kanın doğru yönde akışını sağlar.