Köpekler Hakkında > Kısırlaştırma

- Kısırlaştırma:

Kısırlaştırma dişi köpeklerde istenmeyen gebelikleri önler ayrıca köpeğin çeşitli hastalıklara karşı korur. Erkek köpeklerdede istenmeyen hareketlenmesine yardımcı olur. Kısırlaştırmanın bazı yan etkileride vardır tabiki bunları veteriner hekiminizle konuşarak rahatlıkla engelleyebilirsiniz.

Kısırlaştırma Neleri İçerir ?
Erkek ve dişi köpeklerde kısırlaştırma genel anestezi ile olur. Operasyon olmadan bir gece önce köpekler aç bırakılmalıdır bu anesteziden doğabilecek problemleri azaltır. Erkek köpeklerin kısırlaştırılması dişilere göre çok daha basit ve risksizdir. Fakat kısırlaştırma operasyonu hemen hemen her veteriner yüzlerce kez yapmış ve deneyimi vardır.

Operasyondan sonra köpekler en az bir gün veteriner kontrolünde olmalıdırlar.

Kısırlaştırmanın Faydaları Nelerdir ?
Dişi köpeklerde : Yaklaşık altı ayda bir yaşanan kanamaları engeller ve buna bağlı olan davranış değişikliklerinide. Yalancı gebeliklerin önüne geçilir. Erken yaşta kısırlaştırma meme kanserlerinin önüne geçmesinde çok etkili bir yoldur.

Erkek köpeklerde : Köpekler olgunluğa ulaştığında antisosyal davranışlar gösterebilir bu agresiflik ve cinsel davranış biçimi olabilir. Kısırlaştırılmamış erkek köpekler tasmasız bırakıldıklarına kendine dişi bir eş bulmak için kaçabilirler bu durum bir araba kazasına yol açabilir. Köpeklerin kısırlaştırılması prostat kanseri riskini azaltır.

Köpeğimi Ne Zaman Kısırlaştırmalıyım ?
Köpekler 6 aydan sonra kısırlaştırılmaya başlanabilir. Fakat daha erken yaşta kısırlaştırmanın vücuduna hiçbir zararı yoktur. Yada vücuduna zarar verdiği bilimsel olarak kanıtlanmamıştır. Köpekler kanama zamanlarında kısırlaştırılmaz uygun zaman kanamının bittiği zamandır. Köpeğinizi kısırlaştırmak için en uygun zamanı veterinerizle rahatlıkla belirleyebilirsiniz.

Köpeğimi Kısırlaştırmak İçin Geçmi Kaldım ?
Köpeklerde kısırlaştırma için üst yaş sınırı yoktur. Erkek köpekler genellikle antisosyal davranışlar gösterdiğinde kısırlaştırılır. Eğer yaşlı erkeklerde prostat hastalığı oluşmuşsa kısırlaştırılması hastalığına yardımcı olacaktır.

Kısırlaştırma Tehlikelimidir ?
Tüm kısırlaştırma işlemleri genel anestezi gerektirir ve buda bir miktar riskin olduğunu gösterir. Nadir durumlarda ve operasyon sonrası bazı riskler olabilir. Veterinizle birlikte bu sorunlara karşı koyabilirsiniz. Bazı sorunlar operasyon sonrası aşırı kanama ve yara dudaklarının iyileşirken sorun yaratması şeklinde olabilir. Köpeklerin operasyon bölgelerini yalamsını önlemek gerekir. Herhangi bir sorunda mutlaka veteriniz ile irtibata geçiniz.

Köpeğim Kısırlaştırıldıktan Sonra Kilo Alırmı ?
Kısırlaştırma köpeğin cinsel davranışlarının ortadan kaldırılması işlemidir. Köpeğinizin yaşam tarzı üzerinde etkisi olmaz. Köpekler ksırlaştırıldıktan sonra daha şevkatli olurlar ve cinsel hormonların etkisiyle artan hareketliliğinde biraz kısıtlanır. Buda günlük kalori alımında düşürmemiz gerekir. Kısırlaşan köpekler kısırlaştırılmadan önceki gibi beslenir ve yeterli egzersizleri yapmazsa kilo alabilirler. Veterinerizle konuşup uygun bir mama programı ile bu sorunu rahatlıkla aşarsınız.

Kısırlaştırma İşlemi Pahalımıdır ?
Farklı veterinerler kısırlaştırma için farklı fiyatlar verecektir. Bunun nedenleri uygulama yeri, tesisin kalitesi , ve köpeğe bakılacak testlerden ileri gelmektedir. Veterinerizle konuşarak fiyat farkına neden olan etmenleri öğrenebilirsiniz.