Köpekler Hakkında > Kulak Hastalıkları

- Kulak Hastalıkları:

Köpekler çeşitli hastalıklara maruz kalabilir ve bundan sizde etkilenebilirsiniz. Köpeğinizi bu hastalıklara karşı nasıl koruyacağınızı bilmeniz hayat ile yaşam arasındaki çizgidir.
Çoğu hastalık tam anlamıyla tedavi edibelir.
Tam iyileşme, hastalığı erken dönemde yakalamaya ve veteriner hekim kontrolünde yapılan tedaviye bağlıdır. Eğer köpeğinizde bir sorun olduğunu düşünüyorsanız biran önce veterinerinizi arayın ve detaylı bir şekilde bilgilendirilin.

Köpekler Niçin Kulak Hastalıklarına Yakalanır ?
Köpeklerin kulak yolları insanlarınkinden farklıdır. İnsanlarınkinde düz bir kanal ve kulak zarı gelir. Köpeklerde ise ( L ) şeklinde kulak yolu vardır. Ve bu yapıdan dolayı normalden sıcak ve nemlidir. Köpeğinizin kulağına yabancı cisimler (pisipisi otu) girebilir. Kulak uyuzu ve mantar enfeksiyonlarını dışarıdan alablir. Genellikle kulak hastalığının sebebini bulmak zordur. Fakat köpeğinizin kulağını kaşımasındaki artış size yardımcı olur.

Köpeğimin Kulak Hastalığına Yakalandığını Nasıl Anlarım ?
Kulak problemleri şiddetlenene kadar pek fark edilemez. Köpeğiniz kualğını sağa sola sallaması, durp durup kulağını arka ayakları ile kaşıması, kulağını yerlere sürerek kaşıması size bir kulak problemi hakkında bilgi verir. Bazen köpekler kulaklarını şiddetli sallayarak kulak içinde damarların hasar almasını sağlar ve buda köpeğin kulağında şişlik oluşturur (hematom).

Neden Veteriner Telefonda Verilecek İlaçları Söyleyemez ?
Köpeğinizin kulağı ile ilgili yaşadığı problemi tekrar yaşayabilir. Veterinerler kulak kanalının tamamını görüntülemelidir içeride yabancı bir cisimmi var , enfeksiyonmu yada içeride bir polip varmı diye bakılmalıdır. Kulak hastalıkları çok farklı tipte olabilir ve bu tüm bu farklılıkların tedavileri ayrı ayrı yapılmalıdır.

Kulak Hastalıkları Nasıl Tedavi Edilir ?
Tedavinin başında köpeğin kulağına daha fazla zarar vermesi engellenmelidir. Tedavi sorunun nedenine bağlı olarak değişir. Kulakta yabancı cisim varsa çıkartılmalıdır, kulak uyuzu için sistemik ve kulak kanalına ilaç verilerek tedavi edilmelidir ve daha bir çok kulak hastalığı için farklı yollar uygulanır. Veterineriz kulaktan aldığı örneği bir labratuvara gönderip inceletebilir. Kulak hastalıklarını mutlaka bir veteriner kontrolüyle halledebilirsiniz. Kulak hastalığından kurtulan hayvanlar mutlaka düzenli kontrollere gitmelidirler. Kulak hastalıklarının çoğu tekrar edebilir.

Elimde Kulak Damlası Var Kullanmalımıyım ?
HAYIR!!! Hiçbir ilacı veterinerize danışmadan vermemelisiniz. Bazı ilaçlar açıldıklarından belli bir süre sonra bozulabilir ve bu ilaçları uygulamanız köpeğinize daha fazla zarar verebilir. Kulak hastalıkları çok kaşıntılı ve ağrılı olabilir. Mutlaka veteriner hekim kontrolünde tedavisi yapılmalıdır.

Eğer Köpeğimin Kulak Hastalığını Tedavi Ettirmessem Ne Olur ?
Kulak hastalıkları genellikle yardımsız iyileşemez. Tedavi edilmeden bırakılan kulak hastalıkları daha sonra tedavi edilmeye başladığında çok daha zor iyileşebilir yada iyileşemeyebilir. Böyle durumlarda kulak kanalı incelenir ve enfeksiyonlara açık olur, bazı durumlarda kulak kanalı yangısı okadar fazlalaşırki kulak kanalı kapanır ve köpeğiniz operasyon ile kulak kanalı alınır.

Köpeğim Kulak Hastalıklarını Almaya Devam Edicekmi ?
Malasef bazı köpekler diğerlerine göre daha fazla ve sık kulak hastalıklarına yakalanırlar. Coocer lar gibi pandül kulaklı köpekler daha yatkındır kulak hastalıklarına. Bazı köpeklerin kulak içleri diğerlerine göre daha kıllıdır ve bundan dolayı sağlıklı bir hava sirkülasyonu oluşamaz ve uygulanan damlaların kulağa tam nüfus etmesini engeller. Bazı köpekler suyla daha fazla zaman geçirirler ve bu köpeklerde sıklıkla rastlanan kulak problemleri ortaya çıkar. Su köpeklerin kulaklarında çeşitli mikropların üremesine izin verir. Gıda alerjileride dış kulak yangısı yaparak diğer mikropların kulağa yerleşmesini kolaylaştırır.

Köpeğimin Kulak Hastalığını Nasıl Durdururum ?
Bazı köpeklerde tekrarlayan kulak hastalıklarını engellemek bazen imkansızlaşabiliyor. Eğer köpeğiniz herhangi bir kulak hastalığı geçirmişse bu durum yüksek ihtimalle tekrarlar. Köpeğinizin kulaklarını sık sık kontrol etmelisiniz sağlıklı bir kulak nasıl olmalıdır iyice anlayıp bu gözle bakmalısınız. Kızarıklık, yara ve kötü koku durumunda mutlaka veterinerizle paylaşmalısınız. Düzenli kulak temizlikleri köpeğinizin kulak hastalıklarına yakalanmasını engelleyecektir. Veterineriz başka bir tedavi önermedikçe köpeğinizin kulaklarını haftada bir kere temizleyin. Köpeğinizin kulağı çok kıllı ise düzenli olarak bu kılları aldırmalsınız.