Köpekler Hakkında > Rutin Sağlık Problemi

- Rutin Sağlık Problemi:

Evcil hayvan ile sahibi arasındaki bağ çok kuvvetlidir. Evcil bir hayvana sahip olmak büyük bir sorumluluk gerektirir, hayvanınızın tüm ihtiyaçları size bağlıdır. Köpeğinizin rutin sağlık bakımı aşılamaları, paraziter mücadelesi, deri kontrolü, göz ve kulak kontrolleri anlamına gelir. Acil bir durumda en yakın veteriner kliniği ile irtibatını sağlamalısınız.

Köpeğinizin bir sağlık problemi olduğunu anlamak için bazı anahtar noktalar size yardımcı olacaktır. Dışkısı, iştahı ve hareketliliğindeki değişiklikler size yardımcı olacaktır. Bu gibi anahtar noktaların erken teşhisi evcil hayvanınızın hastalıkları çabuk atlatmasına yardımcı olacaktır. Evcil hayvanların bizlerle yaşadığını düşünürsek onların zor yakalanabileceği, biz insanların kolay yakalanacağı bir çok hastalık bulunmaktadır. Sağlıklı bir evcil hayvandan bizlere hastalık geçmesi çok zor olacaktır.

Yavru Köpeğin Sağlıklı Olup Olmadığını Nasıl Anlarım ?
Yavru bir köpek aldıysanız ve bu köpekte öldürücü yavru hastalığı mevcutsa sizi üzen sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Sağlıklı köpek ilk bakışta parlak ve net bakan gözler ve parlak tüylerin olması gerekir. Eğer karnı şiş tepkilere cevap vermeyen bir köpek gördüyseniz muhtemelen hastadır. Bir köpek almadan önce mutlaka bir veterinere başvurun. Aldığınız köpeği bir an önce veterinere götürüp izlemeniz gereken yol hakkında bilgi alınız.