Köpekler Hakkında > Veteriner Uygulamaları

- Veteriner Uygulamaları:

Veteriner hekimler köpeklerde hastalıkları belirlemek için ilk öncelikle, köpek sahiplerinin köpekleri hakkındaki bilgilere ihtiyaç duyarlar, Veteriner hekimin sorularına doğru cevap vermeniz hekimin teşhisine yardımcı olacaktır. Veteriner hekimler kan tahlilleri, dışkı testleri , idrar testleri ve bir çok yardımcı tıp yöntemi kullanarak köpeğinizin rahatsızlığını bulmasına yardımcı olacaktır. Bu sayede köpeğinizin ilaçla evde yada klinik ortamında enjeksiyon ile tedavi edilmesine karar verebilecektir.

Testleri kim ve nerede yapar ?
Birçok veterinerler testleri kendi küçük laboratuarlarında yapabilmektedirler. Çeşitli hızlı testler sayesinde tedaviyi belirlenebilir. Çeşitli dışkı tahlilleri, idrar tahlilleri, görüntüleme (X-ray, ultrasound) gibi uygulamalar kliniklerde yapılabilir. Daha fazla laboratuar ihtiyaç duyulan testlerde dışarıya örnekler gönderilerek detaylı bir bilgi edinilebilir.

Neler test ediliyor ve neden ?
Vücudun tüm kısımları (kan, doku, deri, dışkı, idrar) ve birçok test ile vücudun anormalliği saptanabilir.

Kan testleri ?
En çok ve rahat test edilebilen kan vücuttaki çeşitli kimyasal ve fiziksel aktiviteyi gösterir.Vücuttaki enfeksiyonun şiddetini, bağışıklık siteminin durumunu, anemi olup olmadığını anlayabiliriz. Karaciğer böbrek gibi diğer iç organların durumunu görebiliriz. Bu işlem için hayvanınızın kolunu tıraş edip dezenfeksiyonunu sağladıktan sonra bir iğne yardımı ile kan alınır. Bu işlem çok ağrılı olmaz.

Dışkı testleri ?
Ufak bir dışkı sindirim sisteminin hastalıklarının çözülmesine yardımcı olabilir. Dışkılar bakteriyel, parazitik enfeksiyonlar bakımından incelenebilir. Birçok dışkı testi vardır bu testler köpeğinizin sindirim sistemi hakkında bilgi verir.

Swap almak ?
Köpeğin gözleri, kulakları, burnu ve cildi sıklıkla bakteriler ve mantarlar tarafından enfekte olur.Swab etkilenen alanlardan bir pamuk vasıtası ile nazikçe örnek alma işlemidir. Bir tüp içine alınan örnekler mikroskop altında incelenir ya da kültür yapılarak bakterilerin üreyip üremediğine bakılabilir. Bazı testler uzun süreler isteyebilir. Fakat bu testlerin sonucunda etkili bir tedavi ortaya çıkmış olur.

Cilt kazıntıları ?
Köpek eğer bir uyuz (demodeks, sarkoptes) hastalığına yakalanmışsa cilt kazıntısı ile anlaşılabilir.Bu işlem neşterin köşe kenarıyla cilt üzerine kanatılınacaya kadar kazıma yapılarak olur. Bazı köpekler bu işlemden rahatsız olsalar da çoğu köpek bu acıya rahatça dayanır. Daha sonra alınan örnekler mikroskop altında incelenir.

Biyopsi almak ?
Köpeğinizin vücudunda yumru şeklinde kabarıklar varsa burada rahatlıkla bir parça alınır. Daha sonra bir patolog tarafından boyanıp mikroskop altında incelenir. Bu incelemede alınan bölgedeki hücrelerin yapısının nasıl olduğuna bakılır.