Köpekler Hakkında > Yaşlı Köpek Bakımı

- Yaşlı Köpek Bakımı:

Köpeklerin değişik oranlarda büyüme hızına sahiptir bazı köpek ırklarının yavruluk dönemleri uzun sürer, bazılarıda kısa bir sürede erişkin olurlar. Ortalama 2 yaşında tüm köpekler erişkindir. Köpeklerde yaklaşık ömür ırklara göre farklılık gösterir. Bu tamamen köpeğin cinsine bağlıdır. Bazı cinsler 5 yıl yaşarken bazılarıda 15 yıl yaşayabilir.

Köpeğin ailesiyle olan ilişkisi ve ihtiyacı yıllar geçtikçe dahada artmaktadır. Onu herkezden iyi anlayan ailesi köpeklerindeki sağlık problemlerini kolaylıkla anlayabilir ve bu durumu bir an önce veteriner hekimiyle paylaşmalıdır.

Yaşlı köpeğimi nasıl sağlıklı tutabilirim ?
Yaşlı köpekler yaşlı insanlar gibidir. Yaşlı köpekler daha yavaştır, yürümeleri daha kısa tutarlar ve yorulurlar, daha kilolu olabilirler. Daha önceden dışarıya çıkmak için gösterdiği ilgi kaybolur.Ailesi ile daha çok vakit geçirmekten hoşlanırlar. Yaşlı köpekler daha huysuz olurlar. Yaşlı köpeklerin rutin olarak sağlık bakımı yapılmalı, paraziter mücadele ve pire kontrolü unutulmamalıdır.

Yaşlı köpeklerin özel bir besine ihtiyacı var mı ?
Yaşlı köpeğiniz normalden fazla kilosu varsa diyet yapmanın zamanı gelmiştir. Bazı köpeklerde yaşlılıkla birlikte normal kilosunun altına inebilir bu gibi durumlarda daha kaliteli besinler verilip olması gereken kiloya ulaşılması sağlanmalıdır. Yaşlandıkça koku alma iştah gibi özelliklerde bir azalma olabilir bu gibi durumlarda daha keskin kokulu gıdalar vermek gerekir. Yaşlandıkça sindirim hareketleri de yavaşlayacağından sindirimi yüksek gıdalar verilmelidir. Yaşlı köpeğinizi her zaman bir veterinere muayene ettirmelisiniz ağırlığındaki artış ve azalışları veterinerinizin önerdiği besinlerle dengeleyebilirsiniz, belki de bu kilo artışı ve düşüşü vücudundaki herhangi bir rahatsızlıktan ileri gelebilir bunu ancak bir veteriner yardımı ile anlayabilirsiniz. Önünde devamlı temiz ve bol miktarda su bulunmalı. Eğer köpeğiniz normalden fazla su içiyorsa veterinerinize başvurmalısınız.

Yaşlı köpeklerde hangi hastalıklar görülür ?
Köpekler yaşlandıkça daha az aktif olurlar. Köpeğinizin böbrekleri, karaciğeri gibi organları gençken olduğu gibi iyi çalışmayabilir. Köpeğinizin derisinde veya iç organlarında tumoral oluşumlar olabilir. Veterineriniz size bu hastalıkların atlatılması için yardımcı olacaktır, daha önceki tecrübeleri sizi rahatlatacaktır. Eğer bir yaşlı köpeğiniz varsa ve onunla ilgiliyseniz bir veterinerden randevu alın.

Yaşlı köpeklerde hastalıkları tedavi etmek zor mudur ?
Birçok büyük ırk köpek 10 yaşına kadar yaşasa da, küçük ırklar 20 yaşına kadar yaşayabilmektedir. Veterineriniz birçok problemi önceden fark edip ciddi bir sorun oluşturmadan çözmede yardımcı olur. Yaşlanma sağlıksız yaşama demek değildir, birçok problem ilgilenildiğinde azalır veya biter.