Köpekler Hakkında > Yavru Köpek Bakımı

- Yavru Köpek Bakımı:

Çoğu köpek sahipleri ilk yavru köpek deneyimlerinde bir takım problemleri yaşayabilir. Böyle durumlarda büyük bir sabır ve anlayış göstermek gerekir. Neyseki yavru köpekler hızla büyür ve ilk günlerde yaşadığınız problemler untulur. Yavru bir köpek almadan önce bulunduğunuz çevrenin koşullarına uygun bir köpek almanız gerekir. Yavru bir köpek almadan önce mutlaka ama mutlaka bir veterinere başvurun aklınızdaki tüm soruları yanıtlayıp doğru bir yolda yardımcı olacaktır.

Yavru Köpek Bakımı Nasıl Olmalıdır?
Bir çok köpek ırkı vardır eğer bir köpek almaya karar verdiyseniz, yakınınızda bulunan bir veterinerden yardım alınız. Daha önce belirlediğiniz bir ırk varsa bunu veterinizle paylaşın evinizin özelliğinden tutun ne gibi gereksinimi olduğunu rahatlıkla veterinerizden bilgi alabilirsiniz. Veterinerizi dikkatli bir şekilde dinleyin ve tavsiyelerine önem verin.

Barınaklara gidip buralardan veteriner kontrolünde köpekler alabilirsiniz, buradaki veterinerler sizlere doğru bilgileri vererek size ve evinize en uygun ırkın verilmesinde yardımcı olucaktır. Belkide size uygun olan yetişkin bir köpektir. Barınaklarda bulunan hayvanları kurtarmak istemezmisiniz ?

Ülkemizin bir sorunuda petshoplardaki köpek satışları, malasef etkin bir düzenleme olmadığından çoğu petshoplarda canlı barınma ortamları yetersiz ve hijyen kurallarına uyulmuyor. Böyle bir durumdada köpeği ölüme kadar getirecek olan hastalıklardan kaçınılmaz oluyor. Bir köpek almak istiyorsanız mutlaka bir veterinere gidip aklınızdaki tüm soruları sorun veterinerler bundan memnuniyet duyacaktır.

Sağlıklı Bir Köpek Nasıl Görünür ?
Normal bir yavru köpek hareketli ve oyuncu olur. Yavru köpeğiniz sinirli ve her zaman uyuyorsa, yemek yemiyorsa bunlar kötüye işarettir. Normalde yavru köpekler gününün çoğu vaktini uyuyarak geçirir. Fakat uyandığında yemeğini yer ve oyun oynar.

Yavru Köpek Anneden Ne Zaman Ayrılmalıdır ?
Yavru köpekler 8-12 haftalıkken annelerinden ayrılabilirler. Köpeği evinize almadan önce ırkı ile bilgileri öğrenin. İlk zamanlar annenin sütüne yakın gıdalarla besleyi yavaş yavaş yavru kuru mamalarına geçiş yapın. Aldığınız köpeğe köpeğe aşı yapılmışsa mutlaka veteriner tarafından onaylanmış sağlık karnesini isteyin. Parazit tedavisi çok önemlidir bunun doğru bir şekilde yapılıp yapılmadığını sağlık karnesinden bakarak veterinerinize danışın.

Yavru Köpeğim İçin Ne Tür Ekipmanlara Sahip Olmalıyım ?
Yavru köpeği evinize getirmeden önce; mama ve su kabı, yatabileceği sıcak bir yatak, tarak, oyuncak gibi ekipmanları edininiz.

Evimde Başka Bir Acil Hayvan Daha Besliyorum Ne Yapmalıyım ?
Parazite mücadelesi ve karma aşılarını tamamlayana kadar diğer evcil hayvanlarınızla yan yana koymayın. Aşıları tamamlandıktan sonra sizin gözetiminizde onların yan yana koyun. Bazen ilk zamanlarda zorluklar çekilebilir ama gün geçtikçe birbirlerini çok sevicekler ve oyunlar oynuyacaklardır. Bu konuda daha detaylı bilgi için veterinerler size memnuniyetle bilgi verecektir.

Aşılı Bir Köpekmi Almalıyım?
Yavrular için bir çok enfeksiyon vardır ve bunları kolaylıkla alabilirler, bunlardan bir çoğu sonu ölümle bitebilir malasef. Aşılı bir yavru almak bu öldürücü hastalıkları görmeyeceğiniz anlamına gelir. Köpeğinizi sağlıklı ve zinde tutmak istiyorsanız onlara besin katkıları vererek vücudunu güçlendirirsiniz.